time management
Time management je celý rad postupov, odporúčaní a nástrojov pre plánovanie času za účelom zvýšenia efektívnosti využitia času. V súčasnosti zahŕňa širokú škálu aktivít medzi ktoré patrí plánovanie, stanovenie cieľov, delegovanie, analýza stráveného času, monitorovanie a stanovenie priorít. Spočiatku bolo hospodárenie s časom využívané len pre obchodné alebo pracovné činnosti, ale postupom času sa z dôvodu narastajúcich nárokov na život rozšírilo i do osobných aktivít.
Tipy:
UROB SI ZOZNAM - to, čo naozaj potrebuješ urobiť naliehavo, čo iba potrebuješ urobiť../- priority činností
STOP MULTITASK - rob iba jednu činnosť v čase a iba na tú sa poriadne sústreď
POVEDZ NIE - ak povieš áno sociálnym sieťam a kamarátom, znamená, že hovoríš nie sebe. Máš menej času na osobný rozvoj
ROZDEĽ SI ČINNOSTI NA VIAC MENŠÍCH ČASTÍ - napr. pracuj 25 min., potom si daj pauzu./ rozdeľ Sústreď sa naplno. Po činnosti sa odmeň.
LIMITUJ ČAS NA SOCIÁLNYCH MÉDIÁCH - ak si denne 140min, mesačne 3 dni , ročne 36dní/ Nesleduj život iných, ži svoj vlastný
AUDITUJ SVOJ TIME MANAGEMENT - napr. po týždni, či to malo efekt, čo fungovalo, čo nefungovalo, zmeň.../
Komentáre
Zverejnenie komentára